مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

قفل گذاری نرم افزاری

قفل گذاری نرم افزاری

قفل گذاری نرم افزاری

بصورت خلاصه پایه و اساس قفل گذاری نرم افزاری فعالسازی محدود کردن کاربر برای اجرای محصول در یک کامپیوتر میباشد.

در این شیوه قفل گذاری که امروزه بسیار رایج و مورد پسند تولید کنندگان محتوای آموزشی دیجیتال میباشد. پکیج مورد نظر که ممکن است شامل چندین لوح فشره باشد. با استفاده از یک شماره سریال فعال شده و اجازه دسترسی کاربر به محتوای آموزشی را می دهد. البته این بدین معنا نیست که پس از فعالسازی می تواند اطلاعات را دخل هارد کپی کند.

البته با استفاده از این شیوه قفل گذاری می توان فایل ها و پکیج های آموزشی دانلودی را هم قفل گذاری کرد.

کاربر با هر کدام از روش ها که در پایین توضیح می دهیم اقدام به فعالسازی مینماید. کد خروجی دستگاه که همان کد شناسایی کامپیوتر شخصی کاربر است دریافت میشود و در مقابل رمز عبور برای او ارسال میشود. رمز عبور هر کامپیوتر یک رمز منحصر به فرد بوده که فقط همان کامپیوتر را برای اجرای لوح مجاز مینماید.

شیوه 1: فعالسازی اتوماتیک
در این روش در صورتی که کامپیوتر مشتری به اینترنت متصل باشد. کافی است کاربر شماره سریال داخل پکیج را وارد کند تا فعالسازی در پشت صحنه برنامه اتفاق بیافتد.

شیوه 2: فعالسازی پیامکی
در این روش کاربر شماره سریال معتبر و کد خروجی (شناسه کامپیوتر). دستگاهش را به شماره سامانه پیامکی ارسال نموده و رمز عبور برایش پیامک خواهد شد.

شیوه 3: فعالسازی دستی
در این روش نیز کاربر با مراجعه به وب سایت شما شماره سریال و کد خروجی را وارد نموده و رمز عبور را دریافت مینماید.با این روش آمار بازدید وب سایت بالا می رود.

نکته: در روش های اتوماتیک، پیامکی و دستی کاربر هنگام فعالسازی نام خانوادگی، شماره تماس و ایمیل آدرس خود را وارد مینماید.

کاربر از طریق هر کدام از شیوه ها اقدام به فعالسازی نماید مشخصاتش در سرور مرکزی ثبت می شود. و اقدام مجدد از طریق دیگر سامانه ها جهت دریافت رمز برای سیستم دیگر مقدور نخواهد بود.