تاثیر کرونا بر کسب و کار آنلاین
آیا قبل از کرونا کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کردید ولی ویروس کرونا بر آن تاثیر منفی به جا گذاشت ؟
سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان استراتژی مناسب برای مقابله با تاثیر کرونا بر فروشگاه اینترنتی انتخاب کرد؟
در واقع با توجه به شرایط اقتصادی خرید کالای غیر ضروری توسط مصرف کنندگان بسیار کاهش یافت.
ویروس کرونا هزاران کسب و کار آنلاین و آفلاین را به طور موقت تعطیل کرد و بسیاری هم شغل خود را از دست دادند.
مشاوران اقتصادی باور دارند که حتی در دوران پس از کرونا نیز باید انتظار یک تغییر بزرگ در رفتار مشتری هدف خود داشته باشید. زیرا ممکن است آنها به طور موقت از پرداخت هزینه برای برخی محصولات خودداری کنند و یا بالعکس.
باید برای کسب وکار خود به گونه ای برنامه ریزی کنید که کرونا یا هراتفاقی مانند آن تاثیری بر کسب و کار شما نگذارد. اگر می خواهید فعالیت های بازاریابی آنلاین و سئو سایت شما نتیجه بخش باشد شما باید دائماً به دنبال تولید محتوای بروز و مفید باشید. کسبوکارها باید برای مقابله با تأثیر کرونا برنامه داشته باشند.
برای نجات کسب و کار آنلاین خود از کرونا می توانید از ترفند های زیر استفاده کنید:
- محتوایی اختصاصی از ارتباط کرونا با کسب و کار خود و تاثیر آن در زندگی روزمره انتشار دهید
- اطمینان حاصل کنید که صفحه سؤالات متداول دارید و مداوم آن را به روز رسانی کنید
- سایت خود را در تغییرات الگوریتم های گوگل به روز نگه دارید
- برند شما باید معتبر بماند و به این منظور شما می توانید محتوای مفیدی به مخاطبان خود ارائه دهید.
- از سئوی محلی استفاده کنید تا مشتریان و مخاطبان در نزدیکی شما از خدمات و محصولات شما آگاهی پیدا کنند.
- باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به سمت هدف فعلی که بقاست می رود. که به شدت هم در حال افزایش است.
- با اضافه کردن گزینه های خلاقانه ای مانند حمل و نقل رایگان یا تحویل درب منزل می توانید کسب و کارتان را نجات دهید.