مشاوره رایگان

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا یکی از مهم ترین الگوریتم های ارزیابی سئو می باشد. و وظیفه اصلی آن بررسی کیفیت محتوا و میزان رضایت کاربران است.

این الگوریم در کمترین زمان ممکن محتواهای بی کیفیت را شناسایی و جریمه می کند. و همچنین از دیگر وظایف این الگوریتم بررسی حجم محتوا می باشد.

پاندا یک الگوریتمی برای رتبه بندی سایت ها است که توسط شرکت گوگل ایجاد شد. پاندا یکی از مهندسان گوگل راه را برای خلق این الگوریتم فراهم کرد.

این الگوریتم مخالف سرسخت محتواهای کم ارزش در سایت هاست.

شرکت گوگل که فعالیت خود را برپایه رضایت مخاطبان ادامه می داد. در سال ۲۰۱۰ با کاهش کیفیت محتواها، با بحرانی بزرگ روبه رو شد.

مزرعه ی محتوا به وب سایتی میگویند که به نویسندگان پولی پرداخت میکند تا محتوای زیاد و بی ارزش منتشر کنند.

گوگل همواره تلاش می کرد راهی برای از بین بردن مزرعه های محتوا پیدا کند.

در همین حین مجله ای با عنوان “چرا الگوریتم جست و جوی گوگل ، به یک ویرانه تبدیل شد، وقت درمان است.” از گوگل درخواست کرد که در این مبحث پاسخگو باشد.

در ۲۴ فوریه ۲۰۱۱ گوگل با ایجاد الگوریتم پاندا پاسخ خود را با ایجاد تغییری بزرگ در صنعت سئو داد.

از کجا بفهمیم شکار الگوریتم پاندا شدیم؟

در صورتی که پاندا تخلافی احساس کند به میزان تخلفت شما را جریمه میکند. پانداحتی ممکن است سایت شما را غیر فعال کند.

شما با توجه به تمامی فاکتورهای این الگوریتم میتوانید بهینه سازی و سئو سایت خود را به درستی پیش ببرید و جریمه نشوید.

نشانه های احتمالی جریمه ی الگوریتم پاندا میتواند. کاهش ناگهانی میزان بازدید ارگانیک سایت یا کاهش رتبه بندی سایت و یا میزان ترافیک سایت شما باشد.

جریمه ی پاندا به شکلی است که با بی ارزش بودن تنها بخش کوچکی از محتوای شما، جریمه شامل کل سایت می شود.

بهترین راهکار برای حل این مشکل خلق محتوای با ارزش و یا بهبود محتوای قبلی است.

برای خلق یک محتوای با ارزش میتوان از روش های زیر پیروی کرد:

  • نوشتن مطالب جذاب
  • جذب اعتماد مخاطبان هدف
  • به روز نگه داشتن مطالب سایت
  • کامل بنویسید تا سوالی باقی نماند
  • در پایان محتوا امکان نظر سنجی برای مخاطبان
  • استفاده از ویدئو تصویر و رسانه جذاب

از مهم ترین شاخص های الگوریتم پاندا برای بررسی محتوا:

  • محتوای تکراری (استفاده از جملات مشابه)
  • محتوای دارای منابع معتبر و درست
  • کیفیت محتوا
  • اشکالات نگارشی

اگر درگذشته شما صاحب سایتی بوده اید که توسط گوگل جریمه یا مسدود شد، گوگل پاندا به سایت جدید شما حساسیت بیشتری نشان میدهد.

گوگل سعی دارد بهترین اطلاعات را به دست مخاطبان خود برساند. سعی شما باید در جهت تولید محتواهای ویژه و مخصوص باشد. در نتیجه سئو قدرتمند تر و از نظر مخاطبان جذاب به نظر میرسد ، در نتیجه رتبه بندی سایت شما بهبود میابد.

صفحات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قفل گذاری CD