مشاوره رایگان

CTR چیست

CTR یا نرخ کلیک چیست؟

اگر می خواهید همگام با الگوریتم های جدید حرکت کنید، سئو سایت خود را تقویت کنید و جایگاه بهتری کسب کنید باید به نرخ کلیک کاربران اهمیت دهید. CTR چیست

CTR چیست ؟

ترکیب سه کلمه Click Through Rate تشکیل شده است و نزدیک ترین ترجمه برای این عبارت نرخ کلیک میباشد.

نرخ کلیک در واقع درصدی از کاربران است که در نتایج جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک میکنند.

مقدار CTR برای هر کلمه کلیدی متفاوت است. ممکن است CTR شما برای عبارت آموزش طراحی سایت 10 درصد باشد ولی برای عبارت آموزش طراحی سایت وردپرس 18 درصد باشد و هر دو عبارت به یک صفحه از سایت منتهی شوند.

بیشترین CTR معمولا مربوط به رتبه یک گوگل است که در حال حاضر در دسکتاپ نزدیک به 32 درصد و در موبایل 24 درصد است. دقت کنید که این یک عدد به طور متوسط و جهانی است یعنی برای تمام عبارات و سایت ها.

1- عنوان صفحه در نتایج جستجو

2- بهینه سازی نمایش توضیحات متا در نتایج جستجو

3- استفاده از نشانه گذاری استاندارد یا Schema

یکی از اولین روش هایی که به ذهن متخصصین سئو میرسد ایجاد کلیک های غیرواقعی برای سایت است. اگر واقعا نرخ کلیک میتواند بر رتبه بندی گوگل تاثیر گذار باشد میتوانیم ربات هایی طراحی کنیم که با IP های متفاوت عبارت مورد نظر ما را جستجو کرده و بر روی سایت ما کلیک کنند. با این کار CTR ما به شدت بالا میرود.

Impression چیست؟

Impression به معنی حضور شما در نتایج جستجو است. هر زمان که یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند برای تمام نتایج موجود در صفحه یک Impression ثبت میشود. حتی اگر شما در باکس های ویژه مانند نمایش نقشه یا نمایش تصاویر حضور داشته باشید یک impression برای شما لحاظ میشود.

زمانیکه کاربر سایت شما را مشاهده میکند، زمان کوتاهی برای تصمیم گیری در مورد کلیک کردن یا نکردن دارد. برای تاثیر مثبت  برروی ذهن مخاطب در این زمان کوتاه. چند گزینه در اختیار دارید

1- عنوان صفحه در نتایج جستجو

در این بخش قصد داریم شانس کلیک را افزایش دهیم.

فضای موجود برای عنوان در نتایج جستجو ۷۰ کاراکتر است که میتوانید عبارات جذابی در آن استفاده کنید. برخی کلمات در فضای وب رواج یافت و یک مفهوم مشخص را به کاربر نشان میدهند. کاربران با دیدن این عبارات در عنوان صفحه روی آن کلیک میکنند.

اگر هنوز در مورد اهمیت عنوان صفحه اطلاع ندارید…توضیح بیشتر

2- بهینه سازی نمایش توضیحات متا در نتایج جستجو

توضیحات متا دقیقا زیر عنوان به نمایش در می آید و تعداد کاراکترهای آن 168 کاراکتر است ولی با توجه به موضوعی که کاربر جستجو میکند ممکن است گوگل بخشی دیگر از متن را به کاربران نمایش دهد.

3- استفاده از نشانه گذاری استاندارد یا Schema :

احتمالا شما هم هنگام جستجو در نتایج گوگل سایت هایی را مشاهده کرده اید که در کنار عنوان و توضیحات اطلاعات تکمیلی نیز به کاربر نمایش میدهند.

معروف ترین نمونه نشانه گذاری استاندارد به سیستم امتیازدهی مربوط میشود که به صورت ستاره های زرد رنگ در نتایج جستجو نمایش داده میشود. استفاده از این ابزار به شما کمک میکند توجه کاربر را جلب کرده و CTR خود را بهبود دهید.

افزایش نرخ CTR یکی از مهمترین وظایف ما برای بهبود سئو سایت است. زمانیکه نرخ کلیک شما در مقایسه با جایگاهی که دارید بالاتر باشد گوگل بدون شک جایگاه شما را بهبود خواهد داد.

شاید فکر کنید خب اگر نرخ کلیک میتواند بر رتبه بندی گوگل تاثیر گذار است ربات هایی با IP های متفاوت میتوانند عبارت مورد نظر را جستجو کرده و وارد سایت شوند. بالعکس این تکنیک نه تنها تاثیری بر جایگاه شما نخواهد داشت بلکه موجب از دست رفتن جایگاه فعلی شما می شود. گوگل الگوریتم های پیچیده ای برای تشخیص ربات دارد و به راحتی این رفتار را شناسایی میکند.

صفحات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قفل گذاری CD