CTR یا نرخ کلیک چیست؟
اگر می خواهید همگام با الگوریتم های جدید حرکت کنید، سئو سایت خود را تقویت کنید و جایگاه بهتری کسب کنید باید به نرخ کلیک کاربران اهمیت دهید. CTR چیست
CTR چیست ؟
ترکیب سه کلمه Click Through Rate تشکیل شده است و نزدیک ترین ترجمه برای این عبارت نرخ کلیک میباشد.
نرخ کلیک در واقع درصدی از کاربران است که در نتایج جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک میکنند.
مقدار CTR برای هر کلمه کلیدی متفاوت است. ممکن است CTR شما برای عبارت آموزش طراحی سایت 10 درصد باشد ولی برای عبارت آموزش طراحی سایت وردپرس 18 درصد باشد و هر دو عبارت به یک صفحه از سایت منتهی شوند.
بیشترین CTR معمولا مربوط به رتبه یک گوگل است که در حال حاضر در دسکتاپ نزدیک به 32 درصد و در موبایل 24 درصد است. دقت کنید که این یک عدد به طور متوسط و جهانی است یعنی برای تمام عبارات و سایت ها.
1- عنوان صفحه در نتایج جستجو
2- بهینه سازی نمایش توضیحات متا در نتایج جستجو
3- استفاده از نشانه گذاری استاندارد یا Schema
یکی از اولین روش هایی که به ذهن متخصصین سئو میرسد ایجاد کلیک های غیرواقعی برای سایت است. اگر واقعا نرخ کلیک میتواند بر رتبه بندی گوگل تاثیر گذار باشد میتوانیم ربات هایی طراحی کنیم که با IP های متفاوت عبارت مورد نظر ما را جستجو کرده و بر روی سایت ما کلیک کنند. با این کار CTR ما به شدت بالا میرود.
Impression چیست؟
Impression به معنی حضور شما در نتایج جستجو است. هر زمان که یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند برای تمام نتایج موجود در صفحه یک Impression ثبت میشود. حتی اگر شما در باکس های ویژه مانند نمایش نقشه یا نمایش تصاویر حضور داشته باشید یک impression برای شما لحاظ میشود.