مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

نقش سایت مپ در سئو

نقش سایت مپ در سئو

زمانی که یک وبسایت را طراحی می‏کنید و در حال بررسی نقاط ضعف آن هستید، داشتن  Sitemap یا نقشه سایت می‏تواند تاثیرگذار باشد. بروز بودن نقشه سایت برای ارتباط با موتورهای جستجو مهم است. نقش سایت مپ در سئو

نقشه سایت به موتورهای جستجو اعلام می‏کند کدام یک از بخش ‏های سایت را ایندکس و بهتر شناسایی نماید.

از مزایای نقشه وب سایت می‏توان به سازمان‏دهی لینک‎‏های داخلی اشاره کرد، همچنین می‏تواند عملکرد هر لینک را به صورت داینامیک پیش‏ بینی ‏کند و چارچوب وبسایت را زیر نظر بگیرد

صفحات سایت مانند یک ساختار درختی با یکدیگر در ارتباط هستند. به عنوان مثال صفحه اصلی سایت یا همان صفحه Home به دیگر صفحات سایت مرتبط است. برای ساده ‏تر شدن ساختار درختی ، برای مخاطبان و موتورهای جستجو از نقشه سایت یا سایت مپ استفاده می‏شود. نقشه سایت نشان می‏دهد که هر صفحه در کجای ساختار درختی قرار دارد.

سایت مپ XML :

مپ با فرمت XML در سرور سایت ذخیره و به موتورهای جستجو در پیدا کردن صفحات سایت کمک فراوانی می‏کند. هنگام کار با سایت مپ XML می‏توانیم کلیه صفحات، پست ‏ها و حتی عکس‏ های سایت را در فایل XML آدرس دهی کنیم تا موتورهای جستجو براحتی بتوانند صفحه ها را بیابند. در صورتیکه صفحه‏ ای به صفحات سایت دیگر مرتبط نباشد موجب ایجاد مشکل برای موتورهای جستجو در یافتن آن صفحات می کند به شکلی که حتی با وجود سایت مپ نتوانند به درستی به آن صفحه رجوع کنند.

سایت مپ Html :

سایت مپ‏های Html معمولا یکی از پرپازدید ترین صفحات سایت هستند. از طریق ایجاد سایت مپ‏هایی که برای استفاده کاربران سایت طراحی می شود می‏توان مدت زمان حضور کاربر در سایت را افزایش داد. با طراحی اصولی یک سایت مپ کاربران صفحه سایت مپ را به صفحات دیگر ترجیح خواهند داد.

صفحات مرتبط