مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

معیارهای مهم کیفیت سایت

معیارهای مهم کیفیت سایت

معیارهای مهم کیفیت سایت

کیفیت اساسی ترین اصل در استفاده از هر محصول و یا خدماتی می باشد. در تاریخ زندگی بشرهم میتوان دید که کیفیت همیشه مهم تر از کمیت است. حال به نظر شما معیارهای مهم کیفیت سایت چیست؟

در مبحث طراحی سایت کیفیت یک سایت را بازدیدکنندگان آن تعیین خواهند نمود یعنی با ورود کاربر به سایت شما به صورت ناخودآگاه سایت شما را ارزیابی میکند. نکاتی از جمله  :

نام دامنه سایت :  واضح است که سایتی با نام طولانی برای کاربر از نظر تایپ و به خاطر سپردن کمی سخت میباشد . بالعکس سایتی با دامنه  tj-co.ir  دامنه ای است که tj کمپانی را در محدوده جغرافیایی ایران معرفی میکند . معیار گوگل واضح  و کوتاه بودن نام سایت میباشد.

سرعت لود صفحه : یکی ازمهم ترین نکات در تعیین سطح کیفی یک سایت زمان بارگذاری آن می باشد. طراحان سایت باید در کنار زیبایی و جذابیت به این بازه زمانی توجه ویژه نمایند. در واقع زمان بارگذاری یک وب سایت ارتباط مستقیمی با حجم آن دارد. و ما باید از فشار بی جهت به طراحان سایت خود برای استفاده از انیمیشن یا تصاویر با کیفیت بالا فشار خودداری کنیم  .

رنگ بندی و ساختار داخلی یک سایت

: بنا به نوع بیزینس و براساس طیف رنگی سازمان شما باید از رنگ ها استفاده شود. این یک نکته روانشناسی و کاملا علمی میباشد. رنگ ها هدایت کننده های ذهن کاربران شما هستند . برای مثال اگر کاربران سایت شما کودکان هستند رنگ های شاد و جذاب برای آنها قانع کننده است و…..

ساختار متن و عکس در طراحی یک عکس :

یک سایت تلفیقی از متن عکس متن و لینک است. و اینکه 90 درصد از کاربران وب علاقه ای به خواندن متن های پشت سر هم ندارند امری بدیهی است. ساختار سایت در نگاه اول باید کاربر را به ماندن در سایت مجاب کند. برای کاهش زمان فرار مشتریان از یک وب سایت در طراحی ساختاری باید :

1- بزرگ و کوچک کردن متن و استفاده از تیتر ها

2- ادقام فیلم وعکس در بین متن

3-مفید نویسی در وب سایت

صفحات مرتبط