مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

مزایای سایت مپ برای سئو

مزایای سایت مپ برای سئو

مزایای سایت مپ برای سئو

در ادامه میتوانید مزایای سایت مپ برای سئو را مشاهده کنید:

در گوگل وب مستر قسمتی صفحاتی که ایندکس شدند نشان می‏دهد کدام صفحات شما ایندکس شدند. دو عامل می‏تواند مانع ایندکس شدن یک صفحه شود. اول نبودن صفحه در نقشه سایت و دوم اینکه صفحه به تازگی ایجاد شده باشد و ربات‏ های جستجو هنوز به این صفحه جدید مراجعه نکرده ‏اند.

بدون ایندکس شدن یک صفحه در موتورهای جستجو صفحه نمی‏تواند در نتایج جستجو رتبه ‏ای بگیرد. از آنجا که میزان جستجو برای یک سایت در موتورهای جستجو در اهداف اصلی سایت بسیار موثر است. پس می‏توان گفت که استفاده از یک نقشه سایت از اجزای ضروری در طراحی سایت به شمار می‏رود.

ایرادات سایت مپ:

  • اندازه محدود حجم

گوگل بیان کرد برای ذخیره فایل Sitemap.xml در قسمت Webmaster Tools حجم فایل باید کمتر از ۵۰ مگابایت باشد. برای حل این مشکل توسعه دهنده گان می توانند محتوای وبسایت را در چندین فایل XML جداگانه قرار دهند. و در نهایت همه را در یک فایل xml دیگر ایندکس کنند.

  • تمام آدرس‏ ها بررسی نمی‏شوند

موتورهای جستجوگر محتوای داخل فایل را ایندکس می‏کنند .ولی با این وجود یک فایل سایت‌مپ به تنهایی نمی‏تواند تمام آدرس‏ هایی که داخل یک ساختار هستند را بررسی کند.

  • بدون تاثیر در ارتقا جایگاه وبسایت

پیامد اینکه خزنده نمی تواند برخی از برگه ها را بررسی کند موجب می شود که موتورهای جستجوگر محتوای آن برگه ها را برای محاسبه نرخ رنک حساب نکنند. سایت مپ به آنها می گوید اینجا محتوایی وجود دارد اما هیچوقت رابطه میان محتواها را ضمانت نمی‏کند.

سایت‌مپ وظایف و قواعد مخصوص خود را دارد: برگه ها را دریافت کند و محتوای آن را در بانک اطلاعاتی موتورهای جستجوگر قرار دهد.

دو نوع نقشه سایت برای استفاده کاربران و موتورهای جستجو طراحی میشود. نقشه سایت کاربران با کدهای HTML و گرافیک ارائه میشود و نقشه سایت موتورهای جستجو با کدهای XML ارائه میگردد. نقشه سایت برای جستجو صفحات سایت توسط موتور جستجو و سئو سایت نقش حیاتی دارد.

صفحات مرتبط