مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

دامنه سایت در سئو

دامنه سایت در سئو

دامنه سایت در سئو

اولین قدم در ایجاد یک وب سایت انتخاب نام دامنه است. نوشتن نام دامنه همچنین مهمترین بخش از راه اندازی سایت است  و سایت شما برای همیشه با همین نام شناخته می‏شود. دامنه سایت در سئو

به دلیل سخت بودن تغییر نام دامنه، توصیه می‏شود نام دامنه مرتبط با اهداف سایت باشد. برای شروع اگر نام دامنه شما شامل کلمات کلیدی خود باشد به کارگیری این کلمات در داخل محتوای متن وب سایت آسان تر خواهد بود. به این ترتیب سایت ‏های معتبر و مرتبط با کار شما مایلند تا به دامنه شما لینک بزنند و این عاملی برای بالابردن موقعیت و رتبه‏ بندی وب سایت شما خواهد بود.

قسمت‏های تشکیل دهنده نام دامنه سایت

این نام شامل سه قسمت می باشد: قسمت Top-Level Domain یا همان پسوند دامنه، قسمت Domain Name یا همان نام دامنه و قسمت Subdomain یا همان قسمت پیشوند دامنه که استفاده از آن به انتخاب شماست. به ترکیب قسمت نام دامنه و پسوند آن Root Domain گفته می شود. قسمت http:// جزیی از آدرس صفحه و پروتکل آن است، اما جزیی از نام دامنه محسوب نمی‏شود. دامین، نام آدرس یک سایت است.

قسمت Root Domain

به طور کلی این اصطلاح به ترکیب دو قسمت نام دامنه و پسوند آن گفته می‏شود. قسمت Root Domain صفحه اصلی سایت محسوب می‏شود و زیرمجموعه ‏های آنها به شکل Subdomain پدید می‏آیند. نکته این قسمت این است که تمام Subdomain ها شامل Root Domain هستند.

قسمت Subdomain

این قسمت، سطح سوم یک دامنه است.قبل از نام دامنه شروع و با یک نقطه جدا می‏شود. به عنوان مثال “blog.example.com” و “english.example.com” نمونه‏ هایی از Subdomain دامنه “wxample.com” هستند. ایجاد Subdomain رایگان است و در قسمت وبمستر هر هاست می‏توان آن را ایجاد و کنترل کرد.

انتخاب پسوند براساس قوانین بین الملل انتخاب می شود و در میان پسوندهای مختلف، شما باید متناسب با موقعیت بین المللی سایت خود، از پسوند های مناسب استفاده کنید برای مثال استفاده از پسوند .com یا .ir

صفحات مرتبط