مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

بازاریابی محتوایی چیست

بازاریابی محتوایی چیست

کانتنت مارکتینگ (تولید محتوا) چیست ؟

کانتنت مارکتینگ (Content marketing) یا بازاریابی محتوایی چیست؟

یکی از جدیدترین روش های بازاریابی نوین و تبلیغات در فضای مجازی است.

در گذشته تبلیغات و بازاریابی به روش سنتی نیاز به زمان و هزینه زیادی داشت. یکی از روش های به صرفه جذب مخاطب در بازاریابی محتوایی جذب از طریق موتورهای جستجوگر مثل بینگ و گوگل است.

اگر اصول کانتنت مارکتینگ را رعایت نکنید ممکن است نتیجع منفی بدهد. کیفیت محتوای شما میزان ارزش سایت شما را مشخص میکند. برای نوشتن یک محتوای عالی باید  :

  • تعیین هدف

ابتدا جامعه هدف خود را مشخص و متناسب با آن اقدام به تعیین موضوع جهت تولید محتوا کنید.

  • تعیین نوع محتوا

با توجه به موضوع سایت و جامعه هدف مشخص کنید که چه نوع محتوایی باید تولید شود. به طور کلی محتوا به چهار دسته متن ، عکس ، صوت و فیلم تقسیم میشود.

  • سبک یا قالب محتوا

سبک محتوای خود را مشخص کنید. برای مثال برخی وبسایت ها محتوای آموزشی با سبک خاص خود تولید می کند. برخی از آن ها رسمی و برخی دیگر عامیانه نویسی می کنند.

  • جدول زمان بندی

برای تولید محتوا برنامه دقیق داشته باشید و در روز و زمان مشخص آن را نشر دهید تا هم مخاطبان خود را به محتوای شما برسانند و هم موتورهای جستجوگر براساس تایم پیش بینی شده اقدام به ایندکس محتوا می کنند. با بالارفتن سرعت ایندکس سایت می توان مخاطب بیشتری از موتورهای جستجوگر به سایت جذب کرد.

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع پادکست ها، ویدیوها و مقاله ها که در بسترهای دیجیتال و غیر دیجیتال منتشر می شود و برای انسان قابل فهم هست که باعث رسیدن محتواگزار به اهداف محتوا می شود،  تولید محتوا گفته می شود.

بازاریابی محتوایی چیست و چه فرقی با تبلیغات دارد؟

مهمترین تفاوتی این است که تبلیغات یک پیام یک طرفه و محتوا راهی برای ارتباط دو طرفه و پایدار با مخاطب می باشد. به طور کلی تولید محتوا روش مستقیم و غیر مستقیم جذب مشتری است.

صفحات مرتبط