مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا یکی از مهم ترین الگوریتم های ارزیابی سئو می باشد. و وظیفه اصلی آن بررسی کیفیت محتوا و میزان رضایت کاربران است.

پاندا الگوریتمی مخالف محتوا های کم ارزش در سایت ها و یک الگوریتم برای رتبه بندی سایت ها است که توسط شرکت گوگل ایجاد شد. پاندا یکی از مهندسان گوگل این روش را خلق کرد.

شرکت گوگل که فعالیت خود را برپایه رضایت مخاطبان ادامه می داد. در سال ۲۰۱۰ با کاهش کیفیت محتوا ها، با بحرانی بزرگ روبه رو شد.

مزرعه ی محتوا به وب سایتی میگویند که به نویسندگان پولی پرداخت میکند تا محتوا ی زیاد و بی ارزش منتشر کنند.

و گوگل همواره برای از بین بردن مزرعه های محتوا تلاش میکرد.

در ۲۴ فوریه ۲۰۱۱ گوگل با ایجاد الگوریتم پاندا تغییری بزرگ در صنعت سئو داد.

از کجا بفهمیم شکار الگوریتم پاندا شدیم؟

در صورتی که پاندا تخلافی احساس کند به میزان تخلف شما را جریمه میکند. پاندا حتی ممکن است سایت شما را غیر فعال کند.

نشانه های احتمالی جریمه ی الگوریتم پاندا میتواند. کاهش ناگهانی میزان بازدید ارگانیک سایت یا کاهش رتبه بندی سایت و یا میزان ترافیک سایت شما باشد.

جریمه ی پاندا به شکلی است که با بی ارزش بودن تنها بخش کوچکی از محتوا ی شما، جریمه شامل کل سایت می شود.

بهترین راهکار برای حل این مشکل خلق محتوا ی با ارزش و یا بهبود محتوا ی قبلی است.

روش های خلق یک محتوا ی با ارزش:

  • نوشتن مطالب جذاب
  • به روز نگه داشتن مطالب
  • کامل بنویسید
  • امکان نظر سنجی برای مخاطبان
  • استفاده از رسانه جذاب

شاخص های الگوریتم پاندا :

  • محتوا ی تکراری (استفاده از جملات مشابه)
  • محتوا ی دارای منابع معتبر و درست
  • اشکالات نگارشی

اگر درگذشته شما صاحب سایتی بوده اید که توسط گوگل جریمه یا مسدود شد، گوگل پاندا به سایت جدید شما حساسیت بیشتری نشان میدهد.

گوگل سعی دارد بهترین اطلاعات را به دست مخاطبان خود برساند. سعی شما باید در جهت تولید محتوا های ویژه و مخصوص باشد. تا در نتیجه رتبه بندی سایت شما بهبود میابد.

صفحات مرتبط